Zasady tworzenia opisów produktowych do sklepów internetowych

Sklepy internetowe mnożą się w oszałamiającym tempie. Jeśli zatem planujemy otworzyć kolejny sklep z produktami, które oferują setki naszych konkurentów, musimy położyć szczególny nacisk na to, żeby się na ich tle wyróżnić. Wielu sprzedawców wierzy, że czynnikiem decydującym o zakupie jest najniższa cena. Z tego powodu zaniedbują przygotowanie ciekawych, wyczerpujących i unikalnych opisów swoich produktów. To poważny błąd.

Już ponad połowa Polaków robi zakupy za pośrednictwem Internetu. Główną zaletą zakupów online, jest możliwość robienia ich o dowolnej porze, bez wychodzenia z domu. Ci z kolei, którzy podchodzą do zakupów w sposób tradycjonalny, jako główną zaletę zakupów w sklepie stacjonarnym wymieniają możliwość uzyskania wyczerpujących informacji i fachowej porady od sprzedawcy. W sklepach internetowych nie ma sprzedawców, którzy odpowiedzą na każde pytanie konsumenta, ale dobrze przygotowany opis produktu ma porównywalną moc. Wymieni wszystkie cechy produktu, wykaże jakie korzyści płyną  z jego kupna i skutecznie zachęci do kliknięcia w przycisk „Kup”.

Niestety, wiele sklepów internetowych traktuje opisy swoich produktów po macoszemu. Zamieszczają jedynie skopiowane od producenta „suche” informacje o parametrach danego produktu, które w żaden sposób nie są w stanie zachęcić do zakupu. Pomijając już fakt, że znajdziemy je każdym sklepie oferującym dany produkt. Większość sklepów boryka się z brakiem dobrych opisów produktowych, a niektóre z nich w ogóle ich nie posiadają. Czym więc chcą skusić klienta do dokonania zakupu? Atrakcyjna cena produktu sama się nie obroni.  Klient oczekuje rzetelnego opisu. Mało tego, powinien on być też na tyle wiarygodny, przekonujący, a przy tym ciekawy, żeby wizyta w danym sklepie zakończyła się transakcją.

Jak więc pisać opisy, które przyciągną klientów i zachęcą do zrobienia zakupów? Oto kilka praktycznych wskazówek:

Pierwszym i podstawowym krokiem jest ustalenie docelowego odbiorcy naszego komunikatu i wczucie się w jego rolę. Jeśli sprzedajemy odzież kobiecą, warto zastanowić się czego oczekują kobiety, na co zwracają uwagę i co decyduje, że kupują daną rzecz. Wymieniając cechy produktu warto poprzeć je konkretnymi korzyściami – np. sukienka posiada wcięcie w talii, dzięki czemu podkreśli Twoje kobiece kształty. W ten sposób działamy na emocje i piszemy językiem korzyści.

O produktach należy pisać prostym, zrozumiałym językiem. Nie warto epatować duża ilością przymiotników, które tak naprawdę nic nie wnoszą (każdy produkt może być modny, innowacyjny czy funkcjonalny). Należy unikać przesadnych superlatyw (najlepszy, najpiękniejszy) i po prosu skupić się na konkretach, wymienić cechy produktu i płynące z nich korzyści. Wiarygodność opisów podbiją także opinie klientów o danym produkcie. Warto umieścić je na stronie.

Ważne jest zachowanie odpowiedniej hierarchii. Najpierw należy wymieniać najważniejsze zalety i funkcjonalności danego produktu (np. ostrze noża zostało wykonane z najwyższej jakości stali hartowanej), a na końcu te najmniej istotne (zestaw noży jest zapakowany w eleganckie pudełko).

Jak skutecznie wpłynąć na podświadomość i wyobraźnię klienta? Pokazać produkt w kontekście jakieś codziennej sytuacji, historii czy problemu. Przekonajmy zatem Klienta, że nasz produkt to panaceum na jego bolączki, a dzięki niemu życie staje się łatwiejsze (np. Otwieranie wina spędza Ci sen z powiek, rujnując atmosferę podczas romantycznej kolacji we dwoje? Automatyczny korkociąg sprawi, że bez wysiłku wyjmiesz z butelki nawet najbardziej oporny korek).

Pisząc opisy produktowe, nie wolno zapominać o tym, że opis powinien być zawsze tworzony dla ludzi, ale musi też być przyjazny dla wyszukiwarek. Starajmy się zatem stworzyć taki tekst, który nie tylko sprzeda, ale będzie wspomagał pozycjonowanie sklepu. Dobrze jest zawrzeć w opisie wyrażenia kluczowe, po których klient wyszukuje dany produkt.

Celem tworzenia opisów jest sprzedaż danego produktu. Dlatego poza wymienieniem cech produktu i korzyści płynących z jego zakupu, nie zapominajmy o wezwaniu do działania. Najlepiej, jeśli zostanie ono wplecione w tekst w taki sposób, żeby naturalnie wynikało z kontekstu.

Warto również zadbać o stronę wizualną tekstu. Wydzielić akapity, wypunktować lub pogrubić kluczowe cechy. Taki tekst nie odpycha i czyta się go zdecydowanie łatwiej.

Rzetelny, ciekawy i unikalny opis produktu, przedstawiający nie tylko jego parametry, ale przede wszystkim uwypuklający konkretne korzyści dla Klienta to klucz do sukcesu w sprzedaży internetowej. Warto więc zadbać o przygotowanie dobrych opisów produktowych, ponieważ  napędzają one ruch z wyszukiwarki i przekładają się na lepszą konwersję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *