Kilka skutecznych sposobów na przetrwanie przedwiośnia

Zima powoli się kończy, a rosnące z dnia na dzień temperatury zwiastują, że wiosna jest tuż-tuż. Choć perspektywa coraz dłuższych i cieplejszych dni napawa optymizmem, to okres ten jest zaliczany do najcięższych w roku. Zmienna aura sprzyja nie tylko przeziębieniom, ale również popadaniu w depresję.

Przesilenie wiosenne jest ciężkim okresem dla wielu osób. Gdy śnieg już dawno zniknął, a słońce jeszcze nie śpieszy się z tym by nas rozpieszczać, jesteśmy bardziej podatne na uleganie negatywnym nastrojom. Często towarzyszy nam rozdrażnienie, apatia i nerwowość, a to odbiera przyjemność z oczekiwania na upragnioną wiosnę. Gdy dręczy nas przemęczenie i przemoc pozwólmy sobie na odrobinę przyjemności, które poprawią nam nastrój.

Oto kilka rad, które pomogą nam dotrwać do wiosny:

1. Zdrowo się odżywiaj. Slogan ten jest powtarzany do znudzenia, mimo to wciąż wiele osób ignoruje tą fundamentalną kwestię. Prawda jest taka, że nie tylko kobiety w ciąży powinny dbać o swoją dietę, zdrowe odżywianie rekomendowane jest każdemu. Pamiętaj zatem o regularnych i zróżnicowanych posiłkach, bogatych w warzywa i owoce, które są źródłem wielu cennych witamin.

2. Wysypiaj się. Gdy kładziemy się późno spać w ciągu jesteśmy dnia przemęczone, rozdrażnione i ciężko nam się skoncentrować. Po południu lub pod wieczór organizm się poddaje i ucinamy sobie drzemkę. Później, kiedy pora pójść spać, zwyczajnie nie mamy ochoty na sen i nie możemy do późna zasnąć. Odpowiednia dawka snu w ciągu nocy zmniejszy chęć na drzemkę w ciągu dnia.

3. Spędzaj czas na świeżym powietrzu. To szczególnie cenna rada dla kobiet będących w ciąży. Wiele z nich w obawie przed zachorowaniem woli unikać wychodzenia z domu. Wystarczy jednak odpowiednio się ubrać, by móc pozwolić sobie na przynajmniej godzinny spacer. Odpowiednia odzież ciążowa sprawi, że będzie nam ciepło i wygodnie podczas wyjścia np. do parku.

4. Ruszaj się. Sport to zdrowie i nawet ciąża nie powinna być wymówką usprawiedliwiającą brak ruchu. Dbanie o kondycję fizyczną nie zaszkodzi Twojemu dziecku, jeśli będziesz ćwiczyć z głową. Nie trzeba od razu porywać się na intensywne ćwiczenia wymagające dużej sprawności i dobrej kondycji. Nie musisz też zapisywać się na siłownię. Lekkie ćwiczenia można wykonywać w domu, np. podczas oglądania ulubionego programu w telewizji. Wystarczy ubrać się wygodnie, np. w bawełniane spodnie ciążowe, które nie krępują ruchów.

5. Zadbaj o ciało. Zorganizuj sobie domowe spa i zafunduj sobie odrobinę przyjemności. Maseczki odżywcze, wygładzające peelingi czy kąpiele w aromatycznym olejku zadziałają odprężająco, uwalniając od towarzyszącego nam na co dzień przemęczenia i stresu.

6. Ciesz się życiem. Zamiast poddawać się złym nastrojom wyjdź do ludzi, spotkaj się z przyjaciółką lub obejrzyj ze swoją drugą połową jakąś dobrą komedię. W dobrym towarzystwie czas płynie szybciej więc szybciej doczekasz się upragnionej wiosny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *