Co przyciąga wzrok Klienta?

Co przyciąga wzrok Klienta?

Większość decyzji zakupowych zapada już na poziomie nieświadomym, dosłownie między jednym a drugim mrugnięciem oka. W około 80 procentach decyzja na temat kupna danej rzeczy podejmowana jest pod wpływem impulsu wywołanego poprzez obraz produktu. Co w szczególności przyciąga uwagę odbiorcy w reklamie?

Równowaga

Każda reklama powinna posiadać swój tzw. optyczny punkt centralny, czyli miejsce na którym koncentruje się uwaga odbiorcy. Co ciekawe punkt centralny nie powinien znajdować się na samym środku reklamy, a około jednej trzeciej odległości od jej górnej krawędzi. Właśnie w tym miejscu powinien znajdować się główny przekaz reklamy. Takimi kluczowymi komunikatami są zwykle krótkie hasła reklamowe czy slogany oraz informacje o promocji. Bardzo często dostrzegamy w sklepach takie słowa jak: promocja, okazja, zniżka, wyprzedaż.

Pierwszy rzut oka

Ludzie z reguły nie czytają dokładnie i nie analizują reklamy. W większości przypadków przeglądają ją pobieżnie i jedynie „skanują” wzrokiem. Statystyki pokazują, iż przeciętny odbiorca reklamy na zapoznanie się z nią poświęca jedynie… 2 sekundy! Dlatego tak istotne jest, aby nie zapełniać całej reklamy treścią. Nie powinno się umieszczać na reklamie zbyt wielu treści i informacji o produkcie, gdyż stanie się ona nieczytelna. Podobnie z informacjami graficznymi. Tu również powinien być zachowany umiar – tak, aby potencjalny Klient mógł skoncentrować się na głównym elemencie reklamy.

Rozmieszczenie

Z przeprowadzonych obserwacji wynika, że Klienci najchętniej wybierają wejścia po prawej stronie i poruszają się po sali odwrotnie do ruchu wskazówek zegara. Jeśli chodzi o treść reklamy, najczęściej wzrok przyciągają informacje umieszczone w prawym górnym rogu reklamy. Z kolei o lewym dolnym rogu mówi się, iż jest to tzw. martwy punkt i nie zaleca się umieszczania w tym miejscu istotnych treści reklamowych.

Różnorodność materiałów reklamowych

Reklamami umieszczonymi w sklepach stacjonarnych często są wyroby z tektur. Przykładami takich materiałów reklamowych są np. hangary, shelftalkery, plakaty, woblery reklamowe, zawieszki i inne tego typu artykuły POS. Szczególną uwagę w sklepie przykuwa często wobler reklamowy, który pod wpływem ruchu i podmuchu powietrza dodatkowo się porusza i przyciąga wzrok Klienta.

Kolor

Ważnym elementem marketingu w handlu jest również kolor. Współtworzy nastrój i klimat oraz pozwala na ciekawą i atrakcyjną wizualnie ekspozycję produktu. Jednak tu również istotne jest (tak jak w przypadku treści) nienagromadzenie zbyt wielu kolorów w jednym miejscu. Dotyczy to zarówno samego pomieszczenia, jak i umieszczonej w nim reklamy. Zdając sobie sprawę, jak duży wpływ na decyzje człowieka ma kolor, coraz więcej sklepów wykorzystuje w swoim marketingu psychologię kolorów, czyli wiedzę na temat tego, jak poszczególne kolory wpływają na człowieka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *